اطلاعات تماس

تهران - خیابان آفریقا - کوچه کمان - پلاک 10

24/7 در دسترس هستیم

A. Ryals McMullian، رئیس و مدیر اجرایی، گفت: Flowers Foods Inc. برخی از چین و چروک‌های احتمالی را در چشم‌انداز مصرف‌کننده خود برای دسته نان مشاهده می‌کند، علی‌رغم تمرکز مداوم خریداران بر ارزش و غذا در خانه.

مک مولیان در اظهاراتی درباره نتایج سه ماهه سوم مالی سال 2024 گفت: «زمانی که ما چشم انداز مالی اولیه 2024 خود را ارائه کردیم، شامل یک یادداشت احتیاطی در مورد محیط نامطمئن مصرف کننده و تبلیغاتی بود. “در حالی که روندها در این زمینه ها نسبتاً با گذشته اخیر سازگار است، ما تغییراتی را در رفتار مصرف کننده مشاهده کرده ایم و افزایش فعالیت های تبلیغاتی سال به سال ادامه یافته است.”

برای افزایش ارزش دلار، مصرف‌کنندگان – به‌ویژه آنهایی که سطح درآمد پایین‌تری دارند – غذا در خانه را به خرید غذای دور از خانه ترجیح داده‌اند و به کانال‌های خرده‌فروشی ارزشی مانند فروشگاه‌های انبوه و کلوپ روی آورده‌اند. مکمولیان گفت، اما ممکن است تغییری در نان رخ دهد.

او توضیح داد: «علیرغم تغییر مثبت به سمت خوردن در خانه، دسته نان که در کانال‌های ردیابی شده اندازه‌گیری می‌شود تحت فشار قرار گرفته است زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر به محیط فروشگاه جذب می‌شوند.» “مواد آماده سازی غذا مانند پروتئین ها، ادویه ها و روغن ها قدرت خاصی از خود نشان داده اند. مطابق با این موضوع، رشد قابل توجهی در نان شامل تورتیلا و نان و رول است. از زمان همه‌گیری، شاهد بازگشت آهسته افزایش سهم در نان محیطی بوده‌ایم، اگرچه به سطوح قبلی بازنگشته‌ایم.»

در سال مالی 2024، فروش واحد گل در نان تازه بسته بندی شده به طور پیوسته افزایش یافته است، به طوری که در سه ماهه اول 0.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، 1.5 درصد در فصل دوم و 0.7 درصد در سه ماهه سوم افزایش یافته است، در مقایسه با کاهش سه ماهه 1.5 درصدی. 4.4 درصد به سه ماهه چهارم مالی 2022 باز می گردد.

مک مولیان گفت: «ما انتظار داریم این تغییر به سمت اقلام آماده‌سازی وعده‌های غذایی موقتی باشد، اما ما از روندهای مصرف‌کننده برای کمک به رشد دسته کلی از طریق نوآوری استفاده می‌کنیم – گزینه‌های جذابی مانند محصولات کتو را به مشتریان ارائه می‌کنیم.» “این اقدامات منجر به ادامه عملکرد بهتر، رشد واحد نان و فروش دلار در کانال های ردیابی شده برای سومین سه ماهه متوالی شد.”

رشد دلاری نان بسته بندی شده تازه گل فلاورز در این سال مالی کاهش یافته است – در سه ماهه اول 4.3 درصد نسبت به سال قبل، 1.9 درصد در فصل دوم و 0.5 درصد در سه ماهه سوم – در بحبوحه تورم قیمت کمتر و افزایش تبلیغاتی. فعالیت در دسته نان

مک مولیان گفت: «در نیمه دوم سال، شاهد افزایش قابل توجهی در فعالیت های تبلیغاتی بوده ایم. با این حال، علیرغم سطوح تبلیغاتی بیشتر، میانگین قیمت دسته بندی نسبت به دوره سال قبل ثابت بود. بخشی از توضیح این روند، تغییر ترکیبی به سمت محصولات ممتاز است، اما برخی نیز احتمالاً به دلیل درصد بیشتری از محصولات فروخته شده در تبلیغات است، هرچند با شدت تبلیغاتی کمتر.

او خاطرنشان کرد که محیط تبلیغاتی این دسته «عقلانی» باقی می‌ماند و کمتر از سطح قبل از همه‌گیری است.

او گفت: «مصرف‌کنندگان به خوبی به تبلیغات واکنش نشان می‌دهند و ما همچنان به طور موثر از قابلیت‌های مدیریت ارتقاء تجارت خود استفاده می‌کنیم.» به عنوان مثال، به جای تمرکز بر قیمت، ما بر اجرای نمایشگر برای برجسته کردن بهتر مارک های خود برای مصرف کنندگان تاکید کرده ایم. به طور مشابه، از آنجایی که مصرف کنندگان به خوبی به تمایز واکنش نشان می دهند، ما همچنان به سرمایه گذاری در نوآوری برای رفع نیازهای در حال تکامل آنها ادامه می دهیم.

در زمینه نوآوری، در بهار 2025، فلاورز قصد دارد عرضه ملی نان های کتو هات داگ Nature’s Own را آغاز کند تا راه اندازی سراسری نان های همبرگر کتو را دنبال کند. مک مولیان به جذابیت قوی نان نان کتو خود نیچر اشاره کرد که علیرغم عرضه تنها در سال گذشته تاکنون 730 واحد در سهم واحد و 770 واحد پایه در سهم دلار به دست آورده است و “به سرعت در حال نزدیک شدن به سهم شماره 1 بازار در زیررده خود است.”

در بخش‌های نان که برای شما بهتر است، Flowers شاهد رشد فروش ارگانیک 3.9 درصد و فروش بدون گلوتن 4.2 درصد در دوره 52 هفته‌ای منتهی به 6 اکتبر بوده است.

در همین حال، قیمت گذاری و باد مخالف تبلیغاتی، شتاب در برندهای خصوصی را کاهش داده است. Flowers گزارش داد که سهم واحد لیبل خصوصی پس از افت 0.2 درصدی در فصل دوم و افزایش 0.5 درصدی در سه ماهه اول، 0.4 درصد در سه ماهه سوم کاهش یافت.

مک‌مولیان گفت: «برچسب خصوصی همچنان به از دست دادن سهم واحد خود ادامه می‌دهد که در سه ماهه سوم 40 واحد کاهش یافت. فروش به دلیل کاهش شکاف قیمت ها آسیب دید، زیرا محصولات خرده فروشی مارک دار تبلیغات را افزایش دادند و قیمت برچسب خصوصی 2.7٪ افزایش یافت. فروش برچسب خصوصی در خواربارفروشی های سنتی به ویژه تحت فشار قرار گرفته است، شاید به دلیل اینکه مصرف کنندگانی که به دنبال ارزش هستند، هزینه بیشتری را به فروشگاه های انبوه و کلوپ منتقل می کنند.

منبع: foodbusinessnews

به اشتراک بگذارید:

administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *