اطلاعات تماس

تهران - خیابان آفریقا - کوچه کمان - پلاک 10

24/7 در دسترس هستیم

دکتر کانتا شلکه، بنیانگذار Corvus Blue، یک شرکت توسعه علوم غذایی و کالاهای بسته بندی شده مصرفی، گفت: همه انسان ها دارای DNA هستند که تقریباً 99.9٪ مشابه هستند. با این حال، تفاوت‌های گسترده‌ای در میان انسان‌ها در 0.1 درصد دیگر DNA آنها یافت می‌شود که برای ایجاد نیاز به تغذیه شخصی کافی است.

شلکه گفت حتی با دوقلوهای همسان، قند خون ممکن است پس از خوردن یک سیب بالا برود و قند خون ممکن است پس از خوردن سیب توسط دوقلو دیگر پایین بماند.

هیچ توافق کلی در مورد تعریف تغذیه شخصی وجود ندارد.

شلکه در جلسه 31 اکتبر SupplySide West در لاس وگاس گفت: “این یک رویکرد سفارشی برای سلامت رژیم غذایی است.” “غذا اساس سلامت ما است، اما درک آن در زمینه سلامتی شماست، ساختار ژنتیکی شما واقعاً مهم است.”

او به داده‌های تحقیقات گراند ویو اشاره کرد که نشان می‌دهد بازار تغذیه شخصی و مکمل‌ها در ایالات متحده ۴.۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ با نرخ رشد ترکیبی پیش‌بینی شده سالانه ۱۶.۳ درصد از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ است.

شلکه گفت: ژنومیک، میکروبیومیک و متابولومیک بر سلامت مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. ژنومیک شامل مطالعه کد ژنتیکی یک فرد برای درک اینکه چگونه ژن‌های آن‌ها بر نیازها و پاسخ‌های تغذیه‌ای تأثیر می‌گذارد، می‌شود. میکروبیومیکس شامل مطالعه میکروبیوم روده است که در هضم، جذب مواد مغذی و سلامتی نقش دارد.

شلکه گفت: «این حشرات کوچک (در روده) هستند که همه چیز را کنترل می کنند. ما چیزی را می خوریم که آنها می خواهند بخورند. آنها سرنوشت ما را کنترل می کنند. به آنها خوب غذا بدهید، آنها با شما خوب رفتار خواهند کرد.»

متابولومیک شامل مطالعه فرآیندهای شیمیایی و متابولیت ها است. متخصصان مراقبت های بهداشتی ممکن است مشخصات متابولیک بیمار را تجزیه و تحلیل کنند و تصمیم بگیرند که به طور خاص برای آن بیمار چه کاری انجام دهند.

شلکه گفت: در سال های گذشته، مطالعات به شدت بر روی مردان سفیدپوست متمرکز بود، اما مطالعات بیشتری در مورد زنان و گروه های قومی مختلف مورد نیاز است. زنان در طول زندگی خود تغییر می کنند. آنها از دختران جوان گرفته تا بچه دار شدن به یائسگی می رسند.

شلکه گفت: «ما زنان، بسیار پیچیده هستیم.

اندی درات، مدیر ارشد تجاری و معاون اجرایی شرکت Imbibe، یک شرکت نوآوری نوشیدنی، گفت که دستگاه های پوشیدنی ممکن است تغذیه شخصی سازی شده را ارتقا دهند. دستگاه‌ها از قبل تعداد گام‌هایی را که مصرف‌کننده در یک روز برمی‌دارد ردیابی می‌کنند، قند خون را به بیماران دیابتی نشان می‌دهند و به مصرف‌کنندگان می‌گویند که شب قبل چقدر خوب خوابیده‌اند. با تغذیه شخصی، دستگاه‌های پوشیدنی ممکن است تصمیمات بهداشتی را فعال‌تر و کمتر واکنش‌پذیر کنند. درات گفت: ظرف 10 یا 15 سال، یک دستگاه پوشیدنی ممکن است به مصرف کنندگان بگوید که چه مقدار بروکلی باید در هنگام شام بخورند.

منبع: foodbusinessnews

به اشتراک بگذارید:

administrator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *