تایسون فودز با مرغداری، غذاهای آماده

نتایج پایان سال و سه ماهه چهارم Tyson Foods Inc. که به تعهد مدیریت برای کنترل موارد کنترلی پایبند بود، نشان دهنده تلاش‌ها برای بهبود مستمر عملکرد عملیاتی، به ویژه در بخش‌های تجاری طیور و غذاهای آماده است. متأسفانه، تأثیر مثبت این تلاش‌ها و سایر تلاش‌ها برای ساده‌سازی و رشد کسب‌وکار کلی شرکت به دلیل باد مخالف در سراسر صنعت که به دلیل کاهش عرضه گاو ایجاد شده بود، کمرنگ شد.

برای سال منتهی به 28 سپتامبر، تایسون فودز 800 میلیون دلار، معادل 2.31 دلار به ازای هر سهم در سهام عادی و بهبودی نسبت به سال مالی 2023 که شرکت زیان 649 میلیون دلاری را ثبت کرد، به دست آورد.

فروش سالانه از 52.9 میلیارد دلار در سال قبل به 53.3 میلیارد دلار رسید.

دانی کینگ، رئیس و مدیر اجرایی شرکت گفت: “ما به وضوح از عملکرد خود در سال جاری خرسندیم، جایی که یک چرخش قابل توجه در مرغ، همراه با نتایج قوی در غذاهای آماده و بهبود در گوشت خوک، چالش های شناخته شده در گوشت گاو را جبران کرد.” تایسون در طول کنفرانس تلفنی ۱۲ نوامبر با تحلیلگران مالی.

در طول سه ماهه چهارم، تایسون فودز 357 میلیون دلار، معادل 1.03 دلار به ازای هر سهم درآمد کسب کرد و نسبت به سال قبل که شرکت زیان سه ماهه 450 میلیون دلاری داشت، بهبود یافته بود. فروش سه ماهه 13.6 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل 13.3 میلیارد دلار افزایش داشت.

در بخش مرغ، فروش سه ماهه نسبت به سال قبل 2.3 درصد افزایش یافته است، از 4.15 میلیارد دلار در سال مالی 2023 به 4.25 میلیارد دلار در سال مالی 2024. درآمد عملیاتی به 356 میلیون دلار برای سه ماهه و 1.02 میلیارد دلار برای سال افزایش یافته است که در مقایسه با 75 میلیون دلار است. در سه ماهه سال قبل و زیان 77 میلیون دلاری برای سال مالی 2023.

کرت کالاوی، مدیر ارشد مالی، رشد این بخش را تا حد زیادی به توانایی تایسون در همسویی بهتر عرضه و تقاضا نسبت داد.

او گفت: «هزینه‌های ورودی پایین‌تر، به‌خاطر قیمت‌گذاری انتقالی، و بهبود کارایی عملیاتی و اجرا باعث رشد شد. برای سال، Chicken AOI (درآمد عملیاتی تعدیل شده) نزدیک به 1.1 میلیارد دلار بهبود یافت که منجر به قوی‌ترین عملکرد AOI از سال مالی 17 شد.

Calaway گفت در حالی که چرخه گاو همچنان مصیبت صنعت گوشت گاو است، سبد پروتئینی متنوع تایسون به کاهش فشار مالی کمک کرد.

Calaway گفت: “بهبود قابل توجه در سودآوری مرغ بزرگترین محرک رشد سال به سال برای هر سه ماهه و کل سال با کمک غذاهای آماده و گوشت خوک بود که کاهش گوشت گاو را جبران کرد.”

فروش برای سه ماهه و سال در بخش غذاهای آماده ثابت بود در حالی که درآمد عملیاتی و حاشیه نشان دهنده رشد مداوم بود. برای سه ماهه، فروش بخش به 2.47 میلیارد دلار از 2.50 میلیارد دلار در سال قبل کاهش یافت.

فروش پایان سال کمی کمتر از 1 درصد بیشتر از سال قبل افزایش یافت، به 9.85 میلیارد دلار در مقایسه با 9.86 میلیارد دلار در سال مالی 2023.

با این حال، AOI سه ماهه Prepared Foods با 205 میلیون دلار افزایش 30 درصدی را نسبت به 151 میلیون دلار در سال گذشته نشان داد. برای سال، درآمد عملیاتی نزدیک به 2٪ رشد کرد و به 905 میلیون دلار در مقایسه با 889 میلیون دلار در سال مالی 2023 رسید.

کینگ گفت: “فرصت قابل توجهی برای افزایش سودآوری در غذاهای آماده با عملکرد با سطح نظم و انضباط افزایش یافته، افزایش توان و بازده با اجرای استانداردها، حذف ضایعات، کاهش پیچیدگی و ادامه بهبود سطح خدمات وجود دارد.”

فروش بخش گوشت گاو برای سه ماهه و برای سال بالاتر بود، به ترتیب به 5.26 میلیارد دلار و 20.48 میلیارد دلار، با افزایش حجم 3.7٪ برای سه ماهه و 1.6٪ برای سال. با این حال، این شرکت گفت که یک اسپرد فشرده به کاهش سودآوری در واحد تجاری بیف کمک کرده است. درآمد عملیاتی سه ماهه چهارم منعکس کننده زیان 71 میلیون دلاری برای سه ماهه در مقایسه با AOI 17 میلیون دلاری در دوره مشابه مالی 2023 بود. برای سال، درآمد عملیاتی به 291 میلیون دلار زیان در مقایسه با AOI 233 میلیون دلاری کاهش یافت. 2023.

کینگ گفت: «بدیهی است که چرخه فعلی گاو همچنان چالش برانگیز است زیرا هیچ نشانه روشنی از نیات پایدار بازسازی گله وجود ندارد. ما همچنان روی چیزهایی که می توانیم کنترل کنیم، تمرکز خواهیم کرد.»

در بخش تجارت گوشت خوک، کینگ گفت که حاشیه سود بهبود یافته سلامت گله شرکت و ادامه تقاضای بالا برای محصولات را برجسته می کند. فروش 1.44 میلیارد دلاری در سه ماهه نسبت به فروش 1.49 میلیارد دلاری سال قبل کاهش جزئی داشت. حجم در سه ماهه 3.2 درصد افزایش یافت و میانگین قیمت ها 6.9 درصد کاهش یافت. فروش برای سال 5.90 میلیارد دلار در مقایسه با 5.77 میلیارد دلار در سال مالی 2023 بود که 2.2 درصد افزایش داشت. حجم گوشت خوک 3.8 درصد افزایش یافت در حالی که میانگین قیمت 0.7 درصد کاهش یافت.

کینگ بهبودهای انجام شده در سلامت مالی سال 2024 شرکت نسبت به سال قبل را به افزایش AOI و مدیریت دقیق مخارج سرمایه نسبت داد. مخارج سرمایه سه ماهه این شرکت در سال گذشته به طور پیوسته از بالاترین رقم 589 میلیون دلار در سه ماهه اول مالی 2023 به 248 میلیون دلار در سه ماهه چهارم مالی 2024 کاهش یافته است (در مجموع کمی بیش از 1.1 میلیارد دلار در سال 2024).

منبع: foodbusinessnews

nbronmay547ze

Recent Posts

«مواد شیمیایی ابدی» (PFAS) به دیابت نوع ۲ ربط داده شدن

یه تحقیق جدید میگه که به اصطلاح «مواد شیمیایی ابدی» ممکنه خطر ابتلا به دیابت…

5 روز ago

سری آیفون ۱۷ در هفته دوم سپتامبر معرفی می‌شن

انتظار می‌ره سری آیفون ۱۷، که شامل چهار تا مدله، تو ماه سپتامبر معرفی بشه.…

2 هفته ago

مثل اینکه سامسونگ میخواد از اولین گوشی سه‌تاشوی خودش همراه با گلکسی زد فولد ۷ و زد فلیپ ۷ رونمایی کنه؛ تاریخ عرضه‌شون هم لو رفته

یه افشاگر گفته که اولین گوشی هوشمند سه‌تاشوی سامسونگ احتمالاً کنار گوشی‌های تاشوی بعدی یعنی…

1 ماه ago

فراری ، “جوایز نقطه قرمز 2025”

[ad_1] فراری جایزه بهترین طراحی را در جایزه…

2 ماه ago

“تیم سوئد” Fallstar در رویداد “روز سوئد 2025” شرکت می کند

[ad_1] برند خودروهای برقی پرمیوم سوئد Polestar در…

2 ماه ago

بیایید 20 میلیارد به عنوان هدیه تولد بسوزیم …؟ گرانترین ماشین جدید 3

[ad_1] اگر حدود 11 تریلیون دارایی در دارایی وجود داشته باشد ، آیا می…

2 ماه ago