Categories: اخبار

اولین تایر آج از بشر … کدام شرکت تایر را برای اولین بار ساخته است؟

[ad_1]

در اواخر دهه 1800 ، اختراع تایر فوراً مورد نیاز بود. تا زمان اختراع تایر ، چرخ های اتومبیل از رینگ های چوبی جامد یا نوارهای فلزی ساخته شده بودند. کارل فردریش بنز ، بنیانگذار مرسدس بنز و اولین ماشین موتور احتراق داخلی در سال 1888 نیز لاستیک هایی را برای اتومبیل ها اختراع کرد. این نوعی لاستیک روی قاب فلزی و پر کردن هوا بود.






اما لاستیک های کارل بنز به هوا گوش می دادند ، اما هیچ آج ای وجود نداشت. لاستیک های بدون آج در محیط مرطوب و جاده های گل آلود قرار گرفتند. تا سال 1905 نگذشت که لاستیک با اولین الگوی آج ایجاد شد. این تایر قاره ای است که آن را ایجاد کرده است. اولین لاستیک های الگوی آج با دست حک شده بودند. لاستیک هایی با الگوهای آج ، کشش را در جاده های مرطوب و جاده های خاکی بهبود بخشیده و همچنین فاصله ترمز را کوتاه کرده اند.






حتی امروز ، الگوهای آج تایر برای ایمنی رانندگی مهم است. ناحیه تماس لاستیک های اتومبیل تمام نیروهای تولید شده از ترمز ، شتاب و فرمان را از طریق اندازه کارت پستال ارائه می دهد. الگوهای آج از لحظه تماس با سطح جاده و چشم ها گرفته شده و ساطع می شوند ، و چشم ها برای حفظ تماس بین لاستیک تایر و جاده و جلوگیری از مهار و جلوگیری از مهار شدن ، چشم ها گرفته می شوند و تخلیه می شوند.






طراحی الگوی آج همچنین سر و صدا ، خصوصیات گوشه ای و ترمز و عملکرد سایش را تعیین می کند. از آنجا که عملکرد با توجه به الگوی تعیین می شود ، الگوی آج نیز با توجه به ویژگی های زیست محیطی استفاده از لاستیک های آهنگ ، لاستیک های تابستانی ، چهار فصل یا لاستیک های زمستانی به طور جداگانه توسعه می یابد. به طور خاص ، لاستیک های زمستانی دارای چندین بلوک ، سیپ و شیارها هستند ، بنابراین می توانید متنوع الگوی آج را مشاهده کنید.






الگوهای آج به سه دسته تقسیم می شوند. این الگوی متقارن ، عدم تقارن ، جهت دار است. الگوی آج متقارن از تطبیق پذیری بسیار خوبی برخوردار است. الگوهای داخلی و بیرونی تایر همان متقارن است. از هر جهت می توان از آن استفاده کرد تا لاستیک در محل مورد نظر نصب شود.



الگوهای آج نامتقارن تنوع عملکرد را دنبال می کنند. تلاش می شود در مناطق مختلف به سطح بالایی از عملکرد برسد. داخلی و وسط آج تایر تأثیرات متفاوتی در هر منطقه شتاب ، ترمز و چرخش دارد. توسعه دهندگان مواد مختلفی را در داخل و خارج از آج برای بهبود عملکرد جاده خشک و گوشه ای به کار می برند ، اما چنگال جاده مرطوب را از دست ندهید.



الگوی آج جهت دار جهت چرخش خاصی دارد. از این استفاده می کند تا عملکرد خوبی را در پاسخ زیاد به پدیده فیلم آب و در محیط چشم و برف -sin -ye نشان دهد. لاستیک های Alweather یا زمستانی اغلب الگوهای آج جهت دار دارند.






آج ها از اشکال و تنظیمات مختلف تشکیل شده اند. قسمت لاستیکی که از الگوی آج بیرون زده است ، لب آج نامیده می شود. اگر شما یک تایر نرم و صاف و بدون الگوی آج نیستید ، چندین لب وجود دارد. در این زمان ، شیارهای تقسیم شده شیار نامیده می شوند. انعطاف پذیری تایر را دنبال کنید ، و لب تجید شده به صورت عمودی به عنوان شیار ستون -جهت گیری نامیده می شود و به صورت افقی روی لب آج حک شده است. شیار در آزاد کردن آب و کاهش مننلینگ نقش دارد.



لب آج به شیارها تقسیم می شود که به آن بلوک گفته می شود. هنگام تقسیم شانه ، قسمت بیرونی تایر به عنوان بلوک شانه و شانه نامگذاری شده است. این کشش و چنگال را برای شتاب ، ترمز و گوشه گیری ضروری می کند.



CYP شیار کمی حکاکی شده در بلوک است. CYP انعطاف پذیری بلوک آج را برای بهبود گرفتن در یک جاده مرطوب یا لغزنده افزایش می دهد. علاوه بر این ، اصطکاک بین لاستیک ها و سطح جاده رخ می دهد و هوای به دام افتاده تخلیه می شود و به پس انداز کمک می کند.






توسعه دهندگان تایر از نظر فنی عناصر مختلفی را برای تحقق ویژگی های لاستیک متناسب با هدف ترکیب می کنند. طراحان الگوی الگوی را با هدف بهینه سازی عملکرد تایر طراحی می کنند. لاستیک های قاره ای بیش از 1700 اختراع ثبت اختراع برای الگوهای آج دارند.






120 سال پیش ، فقط الگوی شیار با دست حک شده است ، اما از فناوری پیشرفته شبیه سازی امروز استفاده می شود. این رایانه عملاً برای طراحی یک نمونه اولیه دیجیتال طراحی شده است و بر این اساس ، از آزمایش اولیه نیز برای شبیه سازی رایانه استفاده می شود. هوش مصنوعی نیز در اینجا معرفی شده است.



سیستم AI خصوصیات بدنی الگوی آج تایر را پیش بینی می کند و به بهینه سازی کمک می کند. علاوه بر این ، محیط شرایط مختلف برای شبیه سازی ویژگی های تایر جایگزین می شود تا نتایج حاصل شود. حداکثر استفاده از شبیه سازی ، لاستیک ها در آزمایش اولیه به حداکثر می رسند. این تولید مورد نیاز برای تست تایر را به حداقل می رساند.






تعداد رانندگان آزمایش کاهش می یابد و از تصادفات ایمنی که ممکن است رخ دهد نیز می تواند جلوگیری شود. همچنین می توان منابع را برای امتحانات واقعی ذخیره کرد. علاوه بر این ، زمان توسعه لاستیک ها می تواند نسبت به گذشته کاهش یابد.

[ad_2]

لینک منبع

قالب پاپر

نوین وردپرس تداعی خلاقیت و نوآوری در دنیای وردپرس فارسی است ، کیفیت محصولات ، پشتیبانی ویژه و منحصربه فرد از ویژگی های برجسته نوین وردپرس میباشد. تمامی محصولات تجاری مجموعه بصورت اورجینال از مراجع مربوطه خریداری شده و با بهترین کیفیت در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد. نوین وردپرس از سال 1393 در پی کسب یک رضایت همگانی ایجاد شده است...

Recent Posts

«مواد شیمیایی ابدی» (PFAS) به دیابت نوع ۲ ربط داده شدن

یه تحقیق جدید میگه که به اصطلاح «مواد شیمیایی ابدی» ممکنه خطر ابتلا به دیابت…

5 روز ago

سری آیفون ۱۷ در هفته دوم سپتامبر معرفی می‌شن

انتظار می‌ره سری آیفون ۱۷، که شامل چهار تا مدله، تو ماه سپتامبر معرفی بشه.…

2 هفته ago

مثل اینکه سامسونگ میخواد از اولین گوشی سه‌تاشوی خودش همراه با گلکسی زد فولد ۷ و زد فلیپ ۷ رونمایی کنه؛ تاریخ عرضه‌شون هم لو رفته

یه افشاگر گفته که اولین گوشی هوشمند سه‌تاشوی سامسونگ احتمالاً کنار گوشی‌های تاشوی بعدی یعنی…

1 ماه ago

فراری ، “جوایز نقطه قرمز 2025”

[ad_1] فراری جایزه بهترین طراحی را در جایزه…

2 ماه ago

“تیم سوئد” Fallstar در رویداد “روز سوئد 2025” شرکت می کند

[ad_1] برند خودروهای برقی پرمیوم سوئد Polestar در…

2 ماه ago

بیایید 20 میلیارد به عنوان هدیه تولد بسوزیم …؟ گرانترین ماشین جدید 3

[ad_1] اگر حدود 11 تریلیون دارایی در دارایی وجود داشته باشد ، آیا می…

2 ماه ago